Optische illusie Street Art

Als je vanuit het station de Leeuwenstraat (winkelstraat) inloopt is dit (reclame)scherm het eerste wat opvalt. Echter als je kijkt naar de achterkant van de gevel waar het scherm op hangt kan je niets anders dan concluderen dat deze saaie trespa platen geen toevoeging zijn voor het scherm. Door deze gevel te voorzien van street art kunnen we de leefomgeving aantrekkelijker maken (project 1) en een synergie creeren tussen kunst en media. Wat velen niet weten is dat het reclamescherm ook beschikbaar is voor iedereen die creatieve content maakt. Door het aanpakken van deze gevel willen wij dit weer nieuw leven inblazen (project 2). Door gesprekken met Oceans Outdoor (eigenaar scherm) hebben wij afgesproken dat wij bij zullen dragen om Hilversummers uit te dagen om eigen content te maken. Wij willen deze creativiteit dan ook weer aanwakkeren. Daarbij komt de samenwerking met Dropstuff om de hoek kijken aangezien zij gaan over de plaatsen van de creatieve content. Op deze wijze kunnen wij bijdragen aan de profilering van creatieve (Media)stad dmv street art & creatieve content. Het is een beeldscherm in de Mediastad voor elke creative maker. Laat zien wat je maakt en wat je kan! Wij zorgen ervoor dat jullie werk op meerdere plekken in Hilversum te zien zal zijn aangezien de structuur en filmpjes een overlap hebben. Daarbij zijn wij nu aan het onderzoeken om van het huidige scherm een Deepscreen te maken. Deepscreen is het optisch laten lijken alsof je naar een 3d scherm kijkt terwijl het gewoon een 2d beeld is (https://www.oceanoutdoor.nl/deepscreen/). Het beeldscherm kan dit principe al aan echter betekent het dat men op een andere manier filmpjes moet aanleveren. Wij onderzoeken nu of de kijkhoek mogelijk is voor het scherm op de Groest/ Leeuwenstraat. Wij zullen, ongeacht het scherm, de boodschap om content te creeren stimuleren via LiveHilversum/ Dropstuff/ Hilversummers/ MediaLab /Dutch Media Week

Tijdlijn

Het initiatief op de kaart