Homepage

Opbloeiend Mediapark


Het Mediapark is voor veel bezoekers ons visitekaartje. Hoe maken we daar een uitnodigend herkenningspunt voor ons Hilversum van? Hoe het is: Een Oost-Europees aandoend terrein met betonnen kolossen en unheimische grote parkeervlaktes. Fileveroorzaker op de route naar de A1: de Joh. Geradtsweg. Ook voor de fietser slechts bereikbaar na een rondje om de rotonde bij de auto-toegang naast Beeld en Geluid. Wel een station. Hoe het kan zijn: Een opbloeiend Mediapark, vriendelijk bereikbaar. De ontsierende bovendekken binnen Mediapark zijn niet langer parkeerterreinen, maar ingevuld met groen en media-paviljoens, een hotel en iets met mediaopleidingen. Verbeterde toegankelijkheid voor fietsers en dankzij de verminderde verkeersdruk blije bewoners aan de Joh. Geradtsweg. Hoe Mediapark en overheden het samen doen: Een quick win is de fietsdoorsteek vanaf de Godelindeweg naar het Mediapark, waarmee voor fietsers de omweg via de Joost de Draaijerrotonde niet langer nodig is en de fietsstraat Hoge Naarderweg echt als fietsstraat een functie krijgt. Stadpoort ‘kunst, cultuur en media’ aan de Larenseweg wordt de Mediahub. De shuttle tussen de Mediahub en het mediaterrein heeft vrijwel vrije doorstroming over de route J. Geradtsweg dankzij de doseringslichten voor overig autoverkeer. Alleen wie nog de dagelijkse file wil trotseren doet dit nog met de auto en staat buiten de bebouwde kom op de Larenseweg te wachten tot ze wordt toegelaten. Maar de gamechanger is het besluit van het Mediapark om in wisselwerking met de mediahub tweederde van haar parkeerplaatsen te transformeren naar groen en media faciliteiten: een win-win oplossing dankzij de ontwikkelingsruimte die het Mediapark hiermee krijgt. Dudok2050 Dit is één van de inspiraties van collectief Dudok2050, waarin Hilversumse professionals antwoord zochten op de vraag: “Wat zou Dudok doen als hij wist wat wij nu weten over klimaat, leefbaarheid en duurzaamheid?” (zie www.Hilversum100/Dudok2050) Heb je zelf ook inspiraties voor een duurzaam Hilversum 2050? Mail ze uiterlijk 29 november naar Dudok2050@gmail.com.
Lees meer

Locatie:



Wat zou jij willen bijdragen als dit wordt opgepakt?

Wij nemen het serieus om jou en je mede Hilversummers te ondersteunen in het waar maken van je initiatief. We vinden het een fijne gedachte dat jij het minstens net zo serieus neemt. Daarom stellen we je snel nog even een paar vragen voordat we daadwerkelijk het initiatief starten.

Maakt het te nemen initiatief Hilversum mooier voor meerdere Hilversummers? Zijn er meer Hilversummers die het een goed idee vinden? Heb je al een idee van Hilversummers die je in ieder geval wilt uitnodigen om betrokken te raken bij het initiatief?

  • Samen zetten we ons in om vanuit het gezamenlijk belang Hilversum te verbeteren. Dit betekent dat je snel op zoek zult gaan naar betrokkenheid van meerdere Hilversummers.

Is het waarmaken van dit idee iets dat ligt binnen jouw bereik? Is bij het idee iemand anders zijn eigendom (bijvoorbeeld gebouw o.i.d.) betrokken? Krijg je bij het waarmaken van het idee te maken met wet en regelgeving?

  • Soms is een idee vooral een oproep aan een persoon of organisatie om iets op te lossen of zich aan te passen. In dat geval is direct contact met de betreffende Hilversummer ons inziens een verstandigere route dan het nemen van een initiatief op Hilversummers.nl. Mocht je idee betrekking hebben op iemand anders zijn eigendom of past het mogelijk niet in wet en regelgeving dan kan het nuttig zijn om dit eerst verder te onderzoeken voordat je een initiatief neemt.

Heb je een duidelijke ambitie? Iets dat op enige moment beschouwd kan worden als 'klaar'.

  • Initiatieven zijn pogingen om samen met andere Hilversummers een idee te verwezenlijken, initiatieven kenmerken zich doordat ze een begin en een eind hebben en na afloop van een geslaagd initiatief Hilversum een beetje mooier geworden is.

Is er voor het waarmaken van dit idee geld of andere middelen benodigd?

  • En heb je er voldoende vertrouwen in dat je samen met de andere Hilversummers deze middelen bij elkaar kunt organiseren?

Ben je bereid om er voldoende tijd in te steken om het initiatief daadwerkelijk samen waar te maken?

  • Onze ervaring leert dat het waar maken van een initiatief best regelmatig meer tijd en energie kost dan je van te voren verwacht en of hoopt. En dat is natuurlijk helemaal prima want zou je er anders aan beginnen... Toch vinden we het fijn als je nog één keer goed bedenkt of je ook als het even tegen zit bereid bent om samen met Hilversummers je echt in te zetten het idee waar te maken. Ja? Neem dan nu gerust het initiatief!

Mocht je nog twijfelen of vragen hebben neem dan gerust contact met ons op. We sparren graag met je!


Ja! Ik neem het initiatief